A A A

Telewizor co 15 sekund

19 lutego 2019, 12:20
W zeszłym roku połowę kupionych w Polsce telewizorów Samsung stanowiły modele Smart TV w rozdzielczości UHD (4K).
Telewizor co 15 sekund

Jak wynika z danych opublikowanych przez Samsunga w ubiegłym roku w Polsce co 15 sekund kupowano nowy telewizor - w przypadku firmy Samsung w głównej mierze były to ekrany UHD (4K), których średnia wielkość wyniosła 55 cali, podczas gdy na w skali globalnej średnia ta wynosi 40-43 cale. Obserwowana w naszym kraju tendencja jest odbiciem sytuacji na świecie - globalny popyt na ekrany o dużych rozmiarach cały czas rośnie. I tak np. koreańska firma tylko w pierwszym kwartale 2018 roku odnotowała wzrost globalnej sprzedaży telewizorów o przekątnej ekranu 65 i więcej cali wynoszący 35 proc. (w skali rok do roku).

Z kolei jak wynika z danych firmy IHS Markit, 2017 rok był pierwszym, w którym globalna sprzedaż telewizorów Samsung o rozdzielczości UHD była wyższa niż modeli Full HD. Stało się to w okresie 5 lat od wprowadzenia do sprzedaży pierwszych telewizorów koreańskiego producenta w tej rozdzielczości. W zeszłym roku połowę kupionych w Polsce telewizorów Samsung stanowiły modele Smart TV w rozdzielczości UHD (4K). Z kolei liczba telewizorów w rozdzielczości mniejszej niż Ultra High Definition (4K) systematycznie maleje.

Biorąc pod uwagę, że telewizor najczęściej jest inwestycją kilkuletnią, wybór ekranu o niższej rozdzielczości wydaje się mało opłacalny. Dlatego coraz więcej osób rozważa zakup telewizorów QLED o rozdzielczości 4K lub 8K z wbudowanymi mechanizmami sztucznej inteligencji (AI). Cała oferta producenta ewoluuje w tym kierunku. W ramach wybranych serii widzowie mają od dyspozycji modele o przekątnej od 49 do 85 cali, przykładem mogą być np. popularne linie NU8002 czy QLED TV Q7FN.

Jak wynika z danych GlobalWebIndex aż 92 proc. internautów ogląda filmy online co najmniej raz w miesiącu za pośrednictwem różnych urządzeń. Oznacza to, że ponad 4 miliardy osób wykorzystuje sieć do pobierania lub oglądania wideo, a 58 proc. robi to za pośrednictwem telewizora. W znacznym stopniu przyczyniła się do tego rosnąca szybkość łącz, popularyzacja telewizorów Smart TV i popularyzacja serwisów, takich jak Netflix czy HBO GO.

 


PC Format / Informacja prasowa
Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (1)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
dawidsab
dawidsab
19 lutego 2019, 12:39
Witam! [quote] Jak wynika z danych opublikowanych przez Samsunga w ubiegłym roku w Polsce co 15 sekund kupowano nowy telewizor - w przypadku firmy Samsung w głównej mierze były to ekrany UHD (4K),... [/quote] Tak szybko się psuły, że ludzie co 15 sekund kupowali nowy? :P :hahaha:
Najnowsze aktualności


Efektowna obudowa na pilota
17 czerwca 2019
Wydajne podzespoły wymagają porządnej oprawy. Genesis Irid 400 RGB to nowy model obudowy, który może przypaść do gustu miłośnikom...


Monitor graficzny BenQ PD2720U
17 czerwca 2019
BenQ wprowadza na polski rynek nowy monitor graficzny z serii Pro Designer – model PD2720U. Zaprojektowano go z myślą o pracy kreatywnej czyli...
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto