A A A

UOKiK będzie karać za pop-upy?

29 września 2008, 13:09
UOKiK będzie karać za pop-upy?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz Ministerstwem Infrastruktury bliżej przyjrzał się internetowym reklamom pop-up. Podczas inspekcji 20 różnych serwisów kontrolerzy zwrócili uwagę na reklamy, w których pole krzyżyka jest nieaktywne bądź ucieka przed kursorem, w ogóle nieposiadające pola zamknięcia lub z zamknięciem pojawiającym się dopiero po kilkunastu sekundach odtwarzania albo dźwiękowe, często bardzo głośne. Należy zaznaczyć, że do inspekcji użyto przeglądarek z włączoną opcją blokady wyskakujących okien.

"Zgodnie z prawem reklama typu pop-up nie jest zakazana. Jednak w opinii urzędu niektóre jej formy – w szczególności okienka internetowe pozbawione funkcji natychmiastowego wygaszenia lub zaprojektowane specjalnie w celu obchodzenia blokad stosowanych w programach antywirusowych posiadających opcję blokady – mogą stanowić istotną ingerencję w sferę prywatności użytkowników sieci. Tego obowiązujące przepisy zakazują" – czytamy komunikacie UOKIK.

Po przeanalizowaniu wyników kontroli urząd może ukarać zleceniodawców reklam sankcją finansową wysokości do 10 proc. przychodów.

Źródło: Informacja prasowa


Tagi: internet
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto