AktualnościUOKiK upomina polskich operatorów

UOKiK upomina polskich operatorów

Niekorzystne zapisy w umowach, które utrudniały klientom rozwiązanie kontraktu, oraz nierzetelne informowanie o zmianach w ofercie to główne zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK upomina polskich operatorów

Zastrzeżenia urzędu wzbudziły działania operatorów kablowych, telefonicznych i internetu: UPC, Dialog, Toya, Aster, Tele2, Netia, Vectra, Multimedia oraz GTS Energis.

Za niewłaściwe uznano m.in. różnicowanie wysokości opłaty za zmianę oferty w zależności od jej wartości. Na przykład zgodnie z cennikiem jednego z wymienionych operatorów za przejście na niższy abonament należy zapłacić 122 zł, a zmiana abonamentu na wyższy jest już bezpłatna.
Szkodliwe dla klienta jest także automatyczne przedłużanie umowy na czas nieokreślony w momencie, gdy regulamin nie precyzuje warunków odstąpienia od takiej umowy.

W przypadku dostawców telewizji kontrola wykazała zmiany w ofercie programowej, o których nie byli informowani klienci, a także unikanie odpowiedzialności za przerwy w dostawie sygnału. Urząd nie godzi się także na pobieranie opłat za ponowną aktywację oraz wyłączenie usługi.

Wynikiem kontroli będą postępowania przeciwko operatorom Dialog, Tele2, Aster i Toya – w sprawie dwóch ostatnich są już złożone pozwy w stosownym sądzie. Pozostali skontrolowani zadeklarowali współpracę z UOKiK

Źródło: UOKiK

Wybrane dla Ciebie