UOKiK upomina polskich operatorów
Zastrzeżenia urzędu wzbudziły działania operatorów kablowych, telefonicznych i internetu: UPC, Dialog, Toya, Aster, Tele2, Netia, Vectra, Multimedia oraz GTS Energis.
Za niewłaściwe uznano m.in. różnicowanie wysokości opłaty za zmianę oferty w zależności od jej wartości. Na przykład zgodnie z cennikiem jednego z wymienionych operatorów za przejście na niższy abonament należy zapłacić 122 zł, a zmiana abonamentu na wyższy jest już bezpłatna.
Szkodliwe dla klienta jest także automatyczne przedłużanie umowy na czas nieokreślony w momencie, gdy regulamin nie precyzuje warunków odstąpienia od takiej umowy.
W przypadku dostawców telewizji kontrola wykazała zmiany w ofercie programowej, o których nie byli informowani klienci, a także unikanie odpowiedzialności za przerwy w dostawie sygnału. Urząd nie godzi się także na pobieranie opłat za ponowną aktywację oraz wyłączenie usługi.
Wynikiem kontroli będą postępowania przeciwko operatorom Dialog, Tele2, Aster i Toya – w sprawie dwóch ostatnich są już złożone pozwy w stosownym sądzie. Pozostali skontrolowani zadeklarowali współpracę z UOKiK
Źródło: UOKiK