A A A

Vive Pro Eye już trafił do sprzedaży w Europie

16 maja 2019, 12:40
HTC ogłosiło, że rusza sprzedaż zestawu do wirtualnej rzeczywistości Vive Pro Eye na rynku europejskim w cenie 1708 Euro w sklepie internetowym Vive.com oraz w wybranych sklepach detalicznych.
Vive Pro Eye już trafił do sprzedaży w Europie

Gogle Vive Pro Eye, zaprezentowane wcześniej w tym roku na targach CES 2019, są wyposażone w najnowszą technologię śledzenia ruchu gałek ocznych i wyznaczają nowy standard biznesowych zastosowań rzeczywistości wirtualnej. Korporacyjni klienci w Europie otrzymają Vive Pro Eye w pakiecie z usługą Advantage, licencją dla firm i 2-letnią gwarancją na użytkowanie. Usługa Advantage o wartości 229 Euro netto oferuje dedykowane wsparcie i narzędzia do serwisowania produktów Vive Enterprise.

Vive Pro Eye stworzono na bazie nagradzanych gogli Vive Pro z myślą o potrzebach klientów biznesowych. Zaimplementowane w Vive Pro Eye funkcje oferują między innymi:

• Precyzyjne śledzenie ruchów gałek ocznych: dzięki nim możliwe jest tworzenie bardziej ekspresyjnych awatarów do interakcji w wirtualnych środowiskach spotkań i współpracy.
• Dynamiczne środowiska szkoleniowe: umożliwiają odwzorowanie rzeczywistych scenariuszy, w których użytkownik otrzymuje wyniki z analizą i wskazaniem obszarów do poprawy.
• Pogłębioną analizę danych: system w czasie rzeczywistym odczytuje reakcje użytkowników poprzez mapy zainteresowań i śledzenie spojrzenia, aby umożliwić analizę ich zachowań i procesów decyzyjnych.
• Intuicyjne interfejsy użytkownika: pozwalają na wzrokową nawigację po menu, aby wyeliminować kontrolery i zwiększyć wygodę użytkowania w środowiskach takich jak salony gier VR czy rozrywka oparta na lokalizacji.

System Vive Pro Eye wykorzystuje technologię SteamVR 2.0, dzięki której możliwe jest bardzo elastyczne tworzenie przestrzeni demonstracyjnych: od statycznych stanowisk po wieloosobowe środowiska VR o wymiarach 10 x 10m. To najwydajniejsze gogle w branży, które oferują dwa wyświetlacze OLED o łącznej rozdzielczości 2880 x 1600 pikseli oraz ulepszoną konstrukcję słuchawek.

Dzięki zintegrowanej technologii śledzenia ruchów gałek ocznych użytkownicy mogą doświadczyć korzyści płynących z technologii foveated rendering. Polega ona na śledzeniu wzroku użytkownika i koncentrowaniu mocy karty graficznej i procesora na obszarze, który jest przez niego obserwowany. Dzięki temu uzyskana została wyższa efektywność obliczeniowa, a tym samym lepsza jakość obrazu.

NVIDIA, której karty graficzne RTX oparte na architekturze Turing oferują jedno z najlepszych na rynku rozwiązań do foveated renderingu, na tegorocznych targach GTC uznała Vive Pro Eye za preferowane gogle dla technologii Variable Rate Shading (VRS). Na tych samych targach, Vive demonstrowało innowacyjne biznesowe produkcje między innymi Zerolight, twórcy Wirtualnego Doświadczenia BMW M, które powstało we współpracy z firmami NVIDIA i Vive. Aplikacja ta pozwala potencjalnym klientom wybrać opcjonalne wyposażenie i zasiąść za kierownicą wirtualnego samochodu w skali 1:1.

 

Specyfikacje VIVE Pro Eye:

Ekrany: Podwójne AMOLED o przekątnej 3,5''

Rozdzielczość: 1440 x 1600 pikseli na oko (łącznie 2880 x 1600 pikseli)

Częstotliwość odświeżania: 90 Hz

Pole widzenia: 110 stopni

Dźwięk: Gogle z certyfikatem Hi-Res, słuchawki z certyfikatem Hi-Res (odłączane), obsługa słuchawek o wysokiej impedancji, ulepszona ergonomia słuchawek

Wejście: Dwa wbudowane mikrofony

Złącza: USB-C 3.0, DP 1.2, Bluetooth

Czujniki: Śledzenie SteamVR, akcelerometr, żyroskop, czujnik odległości między źrenicami (IPD), śledzenie ruchu gałek ocznych

Ergonomia: Regulacja odległości oczu od soczewek, regulacja odległości między źrenicami (IPD), regulowane słuchawki, regulowany pasek

Specyfikacja śledzenia oczu:

Częstotliwość wysyłania danych o spojrzeniu

(dwuocznym): 120Hz

Dokładność: 0,5°-1,1°

Kalibracja: 5-punktowa

Śledzone pole widzenia: 110°

Dane wyjściowe

(dla każdego oka): Znacznik czasowy (urządzenie i system), źródło spojrzenia, kierunek patrzenia, pozycja źrenicy, bezwzględny rozmiar źrenicy, stopień otwarcia oka

Interfejs: HTC SRanipal SDK

Zgodność z silnikami 3D: Unity, Unreal

 


PC Format / Informacja prasowa
Tagi: HTC, VR
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto