A A A

Wykorzystanie chmury Microsoftu wzrosło nawet o 775% [AKTUALIZACJA]

31 marca 2020, 13:50
W okresie lawinowego wzrostu zapotrzebowania na usługi firmy Microsoft wskazuje kluczowe obszary wsparcia.
Wykorzystanie chmury Microsoftu wzrosło nawet o 775% [AKTUALIZACJA]

Microsoft Azure, chmura Microsoftu, zanotowała olbrzymi wzrost zainteresowania użytkowników (nawet o 775%). Jest to związane oczywiście z ogromną liczbą firm i pracowników działających w trybie zdalnym w związku z pandemią koronawirusa oraz wymuszoną izolacją w wielu krajach.

Jak podano na blogu producenta, oprócz Microsoft Azure także inne propozycje firmy cieszyły się wzmożonym zainteresowaniem. Największy skok odnotowano w odniesieniu do usług Microsoft Teams (44 mln użytkowników dziennie wygenerowało ponad 900 mln minut spotkań i rozmów w ciągu tygodnia), Power BI (wzrost o 42% w ciągu tygodnia) i Microsoft Virtual Desktop (ponad 3 razy większe zainteresowanie).

Ze względu na to widoczne zwiększenie potrzeb firma chce zapewnić ciągłość świadczenia usług przede wszystkim dla „krytycznych organizacji zajmujących się zdrowiem i bezpieczeństwem", a także zapewnić zdalnym pracownikom stałą obsługę dzięki podstawowym funkcjom Teams. Dla Microsoftu priorytetowe są więc w tym wyjątkowym czasie potrzeby m.in. organizacji świadczących pierwszą pomoc, systemów dostaw zaopatrzenia medycznego, aplikacji ostrzegających zespoły reagowania kryzysowego o wypadkach, pożarach i innych problemach, aplikacji do monitorowania zdrowia oraz systemów rejestrujących.

Producent zapewnia jednocześnie, że nadal będzie intensywnie wspierał swoich klientów korzystających z płatnych opcji Microsoft Azure. Ze zwiększonym popytem na chmurę radzi sobie poprzez ograniczanie bezpłatnej oferty swoich produktów i usług oraz ustalanie limitów zasobów dla nowych subskrypcji.

Wpis na blogu firmy dotyczący ww. informacji o wzrostach korzystania z usług Microsoftu był aktualizowany. Jak wynika z korekty złożonej do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, podana wartość 775-procentowego wzrostu wykorzystania usług chmurowych firmy dotyczyła usługi Teams i terenu Włoch. Jak czytamy w sprawozdaniu: „We Włoszech odnotowano w ciągu miesiąca 775-procentowy wzrost liczby realizowanych z wykorzystaniem Teams połączeń telefonicznych i spotkań użytkowników – w regionach, gdzie wprowadzone są restrykcje dotyczące izolacji społecznej".

fot. Steve Buissinne – Pixabay


Barbara Blaczkowska
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto