A A A

Zmiany w chińskiej branży reklam online

29 listopada 2021, 08:00
Platformy internetowe będą musiały monitorować i kontrolować treści publikowanych reklam.
Zmiany w chińskiej branży reklam online

Bez wprowadzania w błąd

Chiński rząd nie ustaje w regulowaniu sektora technologicznego. Według nowych przepisów, reklamy w internecie nie będą już przeszkadzać w przeglądaniu stron ani wprowadzać użytkowników w błąd. Propozycje stosownych regulacji zgłosiła Państwowa Administracja Regulacji Rynku.

Instytucja stwierdziła, że reklama online musi „spełniać wymagania dotyczące ustanowienia socjalistycznej cywilizacji duchowej i promowania doskonałej tradycyjnej kultury narodu chińskiego".

Platformy internetowe będą musiały uruchomić systemy rejestracji i weryfikacji reklamodawców oraz „monitorować i kontrolować treści publikowanych reklam".

Chiński regulator rynku proponuje również wprowadzenie zakazu wyświetlania nieletnim treści reklamowych, które zawierają zachęcanie do wykonywania zabiegów medycznych, stosowania kosmetyków i grania w gry „niesprzyjające zdrowiu fizycznemu i psychicznemu".

Dwa wielkie chińskie koncerny technologiczne, Baidu i Tencent, ostrzegały niedawno, że sprzedaż reklam online w Chinach będzie spadać wskutek pandemii oraz regulacji prawnych.

Administracja Regulacji Rynku oczekuje na komentarze do propozycji nowych przepisów do 25 grudnia.

fot. Pixabay


Piotr Bogucki
Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto