A A A

Zupełnie nowy iPad. Zupełnie nowy design

3 marca 2011, 10:03
Zupełnie nowy iPad. Zupełnie nowy design
Na konferencji prasowej zorganizowanej przez Apple w dwóch miastach jednocześnie: San Francisco i Londynie zaprezentowano drugą generację iPada. Steve Jobs znów nie zawiódł oczekiwań.

Na początek trochę statystyk. W ciągu roku sprzedano w sumie około 100 milionów książek w usłudze iBooks, fani firmy Apple założyli 200 milionów aktywnych kont. Pozwoliło to na osiągnięcie 2 miliardów dolarów zysku z aplikacji. Oprócz tego Apple może poszczycić się 100 milionami sprzedanych iPhone'ów oraz 15 milionami iPadów w domach użytkowników. W ciągu 9 miesięcy powstało 65 tysięcy aplikacji dedykowanych tabletowi Apple'a. Nie da się ukryć, że liczby te robią naprawdę duże wrażenie.

Zgodnie z oczekiwaniami, dzisiejsza prezentacja skupiała się na najnowszej wersji iPada. Charakteryzuje się on zupełnie nowym designem, dwurdzeniowym procesorem A5 oraz 9 razy bardziej wydajną grafiką. Przecieki okazały się być prawdą: w nowym urządzeniu firmy Apple znajdziemy również dwie kamery pozwalające na robienie zdjęć i przeprowadzanie wideokonferencji. But there is one more thing.

iPad 2 jest cieńszy nawet od iPhone'a - ma on zaledwie 8,8 mm grubości. Na rynku pojawią się jednocześnie dwie wersje kolorystyczne iPada: biała i czarna. Steve Jobs zażartował przy okazji, że tym razem biała wersja będzie dostępna już w dniu premiery, co było nawiązaniem do problemów z białym iPhonem.

Nowy iPad sprzedawany będzie dokładnie w tej samej cenie co poprzednik, co jest nie lada osiągnięciem. Sprzęt wygląda naprawdę niesamowicie. Położony na stole jest niemal niezauważalny. iPad 2 trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych już 11 marca. A kiedy możemy się go spodziewać w Polsce? Niedługo potem - 25 marca.

Jednak iPad to nie tylko urządzenie, ale także dodatki. Do sklepów trafi specjalna przejściówka, która pozwoli na oglądanie obrazu z tabletu bezpośrednio na ekranie telewizora - poprzez HDMI. CEO Apple przedstawił także nowy pomysł na pokrowiec dla swojego dzieła. Od teraz jego grubość będzie nieodczuwalna, a dzięki magnesom automatycznie uśpi on lub wybudzi urządzenie, kiedy użytkownik będzie chciał z niego skorzystać.



Tym samym Jobs nie zawiódł oczekiwań. Nowy iPad niweluje część błędów swojego poprzednika, wygląda zjawiskowo, a jego cena wciąż pozostawia konkurencję w tyle. Jest na co popatrzeć.


Krzysztof Mocek / Informacja prasowa
krzysztof.mocek@firma.interia.pl
Tagi:
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto