A A A

Okazje dla cierpliwych

PC Format 07/2011
W Polsce działa prawie 40 portali oferujących kupony rabatowe na produkty i usługi, a pojawią się kolejne. Dla firm to sposób na zdobycie nowych klientów, dla internautów  okazja do oszczędzania. Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość. Dorota Skalska

Najbardziej popularny portal z rabatami to światowy potentat Groupon, który działa w Polsce od roku. Pozycję lidera zawdzięcza milionowym inwestycjom. Jego reklamy i banery wyskakują niemal wszędzie. Ponieważ jest znany, również o jego wpadkach jest głośno. Ale to nie znaczy, że trzeba skreślić tego typu serwisy.

Jeśli dasz się skusić

Oferty zniżek obejmują różnorodne branże: restauracje, wypoczynek, SPA, kino, teatr itd. Są dostępne z reguły w dużych i średnich miastach, ale zdarzają się też usługi o charakterze ogólnopolskim, np. kwatery w pensjonatach. Zniżki sięgają prawie 90 proc. I jak się nie skusić?

Nie wolno tylko zapominać, że na realizację usługi firmy często wyznaczają specyficzne lub bardzo długie terminy. Na przykład w pensjonatach mogą to być terminy poza sezonem. A pierwsze wolne terminy np. u fryzjera czy u dentysty przypadną dopiero za kilka miesięcy. Jeśli to cię nie zadowala, możesz w ciągu 10 dni od nabycia kuponu zwrócić go.

Biznes to biznes

Rabatowi klienci skarżą się na forach internetowych, że są traktowani gorzej nic ci, którzy płacą 100 procent ceny. Firmy proponują im np. dalsze terminy wykonania usługi.Spójrzmy racjonalnie – ponieważ firma obniża cenę usługi i jeszcze płaci prowizję serwisowi grupowych zakupów (np. 50 proc. wartości kuponu), nie może przeznaczyć całej mocy na obsługę klientów rabatowych. Musi też zarabiać.

Nieprzemyślana promocja

Narzekaniom klientów winni są często sami usługodawcy, bo nie przemyśleli warunków promocji, a handlowcy serwisu zakupów grupowych udzielili złych rad. Spektakularnym przykładem jest historia łódzkiego fryzjera Jarosława Budnego, opisana przez Gazetę Wyborczą (wydawca gazety wkrótce uruchomi swój portal zakupów grupowych HappyDay.pl). Budny, wystawiając ofertę w Grouponie, nie ustawił limitu sprzedaży i kupon nabyło 1626 osób. Groupon zgodził się zamknać ofertę dopiero po 24 godzinach, mimo alarmów Budnego. Teraz fryzjer będzie musiał przez co najmniej pół roku obsługiwać wyłącznie rabatowe klientki, by wywiązać się z umowy; nie starczy mu już czasu na stałe klientki i... zarabianie. W promocji wizyta u Budnego kosztuje 29 zł zamiast 70 zł, on dostaje z tego tylko 10 zł – reszta to prowizja dla Groupona. Ale to Budny ma teraz problem... i niecierpliwe klientki.


Tagi: internet
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Debiutuje Gen3
5 grudnia 2021
Elektryczny Gen3 jest najbardziej wydajnym samochodem wyścigowym na świecie.
Artykuły z wydań

  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 6/2021
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto