A A A

Poczta we własnej domenie

PC Format 12/2015
Jeśli prowadzisz własny blog lub internetowy biznes i poważnie podchodzisz do tematu działalności w sieci, powinieneś zadbać o adres e-mailowy, który będzie działał w twojej domenie. Pokazujemy, jak skonfigurować domenę i założyć prywatną skrzynkę. Mateusz Nosel

Dodatkowe możliwości konfiguracji kont pocztowych

DirectAdmin daje znacznie większe możliwości zarządzania pocztą e-mailową we własnej domenie. Pokazujemy, jak utworzyć automatyczne odpowiedzi, wiadomości urlopowe i jak przekierować pocztę na inny adres.

Tworzenie autorespondera

Jeśli chcesz, aby po otrzymaniu każdej wiadomości była wysyłana automatyczna odpowiedź, na przykład potwierdzająca dotarcie e-maila, skonfiguruj własnego autorespondera.


Zaloguj się w panelu DirectAdmin i przejdź do sekcji dotyczącej zarządzania własną domeną. W części Zarządzanie skrzynkami e-mail kliknij odnośnik Autorespondery i na kolejnej stronie naciśnij Załóż nowy autoresponder.


W polu Adres respondera wpisz nazwę konta w swojej domenie, dla którego chcesz utworzyć automatyczne wysyłanie wiadomości zwrotnych. W polu tekstowym poniżej wpisz treść wysyłanej wiadomości, po czym kliknij Załóż. Od tego momentu każdy, kto wyśle dowolną wiadomość na wskazany adres, otrzyma błyskawicznie automatyczną odpowiedź.

Wiadomości urlopowe

Jeżeli wybierasz się na urlop w określonym terminie i chcesz poinformować o tym osoby, które przesyłają ci e-maile, warto utworzyć tzw. wiadomość urlopową.


W panelu konfiguracyjnym twojej domeny, w sekcji Zarządzanie skrzynkami e-mail, kliknij odnośnik Wiadomości urlopowe, a następnie naciśnij Ustaw wiadomość informującą o urlopie.




Na kolejnej stronie rozwiń listę Konto i wybierz z niej adres, dla którego chcesz skonfigurować wiadomość urlopową, a następnie wpisz jej treść poniżej.



W polach Początek urlopu i Koniec urlopu wprowadź odpowiednie daty – wiadomości zwrotne będą wysyłane tylko w tym terminie. Naciśnij Załóż.

Przekierowywanie poczty

W trakcie urlopu warto przekazywać otrzymywaną pocztę np. koledze, który na czas wypoczynku przejął twoje obowiązki. Znacznie usprawni to kontakt z klientami firmy.


W panelu konfiguracyjnym twojej domeny, w sekcji Zarządzanie skrzynkami e-mail, kliknij odnośnik Przekierowanie poczty, a następnie naciśnij  Załóż nowe przekierowanie poczty.


Na kolejnej stronie kreatora, w polu Nazwa przekierowania, wpisz nazwę wybranego konta, z którego wiadomości będą przekierowywane. W polu poniżej wpisz docelowy adres, na który będzie dostarczana korespondencja. Możesz podać klika adresów, rozdzielając je przecinkami.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto