A A A

Podstawy logiki

PC Format 3/2017
W tym odcinku naszego kursu sprawisz, że główny bohater gry będzie mógł zbierać punkty monety. Dodasz też chmury, czyli punkty odpowiedzialne za automatyczną zmianę kierunku lotu. Grzegorz Kubera


Dzięki poprzedniej części kursu stworzyłeś samolot, czyli podstawowego bohatera gry, i wprawiłeś go w ruch. Samolot nie tylko przemieszcza się wzdłuż osi Y, czyli góra/dół, ale też możesz zmieniać jego kierunek poprzez klikanie myszą. Jeśli zagrałeś w gotowego Plane Ponga (http://gsrca.de/132563), z pewnością zauważyłeś, że samolot zmienia też kierunek za sprawą odbijania się od dwóch chmur – jednej znajdującej się na górze planszy i drugiej umiejscowionej na dole. W tej części kursu wstawisz dwie chmury odpowiedzialne za zmienianie kierunku lotu bohatera gry. Dodatkowo przygotujesz logikę gry związaną z zachowaniem pozostałych bohaterów oraz dowiesz się, jak opracować proces zbierania punktów (monet).

Tworzenie chmur, od których odbija się samolot

Jeżeli nie masz zapisanego pliku z efektem pracy, znajdziesz go na płycie DVD dołączonej do tego numeru PC Formatu, podobnie jak PDF z pierwszą częścią kursu.


Uruchom program GameSalad Creator, przejdź do zakładki File w lewym górnym rogu i wybierz Open.... Następnie otwórz swój projekt z grą zapisany po ukończeniu poprzedniej części kursu.


W zakładce Actors oznaczonej symbolem człowieczka wciśnij przycisk +, aby dodać nowego „bohatera” do gry. Kliknij dwukrotnie nowego bohatera i zmień jego nazwę na nazwę na Chmury.


Naciśnij lewym przyciskiem myszy bohatera Chmury i trzymając wciśnięty przycisk, przeciągnij go na scenę gry widoczną obok – na czarną planszę, na której znajduje się już samolot. Chmury nie mają jeszcze wyglądu i na razie będzie to biały kwadrat. Kolejnym krokiem jest umieszczenie chmury nad samolotem w taki sposób, aby lecący w górę samolot mógł się od niej odbić. Umieść więc chmurę w odpowiednim miejscu, a następnie nieco zmień jej rozmiary, korzystając z przycisków do rozciągania widocznych na białym kwadracie. Ostatecznie umieszczona na scenie chmura powinna wyglądać mniej więcej tak:


Kliknij i przytrzymaj lewym przyciskiem myszy chmurę, wciśnij na klawiaturze Alt i przenieś chmurę obok – dzięki temu zabiegowi powstanie duplikat chmury. Będziesz mógł go umieścić niżej, na dole planszy. Aby mieć pewność, że chmury zostaną umieszczone równo i nie dopuścić do sytuacji, w której chmura górna będzie np. bardziej przesunięta w lewo niż ta na dole, możesz przy przeciąganiu chmury na dół trzymać wciśnięty klawisz Shift.


Teraz możesz jeszcze zmienić wygląd chmur. Kliknij bohatera Chmury i przejdź do zakładki Actor w obszarze Attributes. Przeciągnij obrazek chmury (CloudBounce.png) do pola Drag an Image Here.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności

Nowy sterownik Game Ready już dostępny
16 sierpnia 2017
Firma NVIDIA opublikowała sterownik Game Ready dedykowany grze Agents of Mayhem. Nowe oprogramowanie posiada również optymalizacje dla gier...

Przenośny dysk Samsung SSD T5
16 sierpnia 2017
Firma Samsung Electronics wprowadziła na rynek Samsung Portable SSD T5 – najnowszy przenośny dysk półprzewodnikowy (PSSD), który wyznacza...


Artykuły z wydań

  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 9/2017
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto