A A A

Sprawne biuro

PC Format 12/2008
Z pakietu biurowego Microsoftu korzysta olbrzymia rzesza użytkowników. Korzysta, ale czy wykorzystuje go optymalnie? Przygotowaliśmy zestaw porad, które odkryją tajniki pakietu Office i ułatwią pracę z nim.

Szybkie formatowanie znaków i akapitów

[Shift]+[F3] – zmiana wielkości liter
[Ctrl]+[B] – format pogrubienia
[Ctrl]+[U] – podkreślenie
[Ctrl]+[I] – format kursywy
[Ctrl]+[znak równości] – format indeksu dolnego
[Ctrl]+[Shift]+[znak plus] – format indeksu górnego
[Ctrl]+[spacja] – usunięcie ręcznego formatowania znaków, np. indeksu dolnego lub indeksu górnego
[Ctrl]+[E] – wyśrodkowanie akapitu
[Ctrl]+[J] – wyjustowanie akapitu
[Ctrl]+[L] – wyrównanie akapitu do lewej
[Ctrl]+[R] – wyrównanie akapitu do prawej

Ustawianie domyślnych barw wykresu (Excel 2003)

Jeżeli chcesz zmienić domyślną kolorystykę wykresów wstawianych do edytowanego skoroszytu, nie musisz pracowicie edytować właściwości już wstawionego wykresu. Wystarczy, że wybierzesz własną paletę barw przed wstawieniem wykresu w skoroszyt. Oto, jak to zrobić.


Zakładamy, że program Excel masz już uruchomiony, a skoroszyt, w którym chcesz zmodyfikować domyślną kolorystykę wykresów – otwarty. Z menu Narzędzia wybierz pozycję Opcje....


W oknie Opcje uaktywnij zakładkę Modyfikuj. Kliknij pierwszy kolor z paletki Wypełnienia wykresu i kliknij Modyfikuj.


W kolejnym oknie Kolory wybierz odpowiadający ci kolor, którym zastąpisz bieżącą barwę, i kliknij OK.


Powrócisz do okna Opcje. W analogiczny sposób modyfikujesz kolejne kolory z paletki Wypełnienia wykresu, a także z paletki Linie wykresu. Od tych dwóch paletek zależą domyślne barwy wstawianych w skoroszyt wykresów. Po ich zmianie kliknij OK.


Zmiany domyślnych barw są przypisane do aktualnie edytowanego skoroszytu. Każdy kolejny wykres w bieżącym skoroszycie będzie korzystał ze zmodyfikowanych przez ciebie palet kolorów.

Blokowanie nagłówków kolumn (Excel 2003)

Podczas edycji długich tabel w Excelu bardzo wygodnym rozwiązaniem jest zablokowanie nagłówków kolumn. Dzięki temu bez względu na to, czy poprawiasz 1. czy 1001. wiersz tabeli, zawsze wiesz, czego dotyczy dana kolumna. Oto, jak zablokować nagłówki kolumn.


Otwórz skoroszyt zawierający tabelę, której nagłówki chcesz zablokować, i zaznacz pierwszą komórkę wiersza poniżej nagłówków tabeli. W naszej przykładowej tabeli będzie to komórka A2.


Rozwiń menu Okno i wybierz z niego pozycję Zablokuj okienka.


Od tej pory, bez względu na to, jak daleko przewiniesz arkusz (np. do setnego wiersza), wiersz nagłówków tabeli będzie zawsze widoczny.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności



W to mi graj
21 listopada 2019
NZXT prezentuje swój pierwszy zestaw audio dla graczy.

Artykuły z wydań

  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 6/2019
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto