A A A

Test nawigacji Navitel MS700

PC Format 9/2017
Podczas podróży w nieznane rejony nieocenioną pomocą jest pilot wspomagający kierowcę. Jeżeli nie chcesz obciążać tym zadaniem swojego smartfona, warto wykorzystać klasyczną nawigację samochodową. [MK]

Urządzenia do nawigacji samochodowej nie cieszą się dziś taką popularnością jak kilka lat temu, wiele osób używa do pomocy w nawigacji smartfona. Jednak służące tylko do nawigowania urządzenie nadal ma konkretne zalety. Po nawigację sięgną osoby, które nie chcą lub nie mogą powierzyć tego zadania telefonowi. Zdecydują się na nią także ci, którzy zawsze chcą mieć nawigację pod ręką, bo w przeciwieństwie do smartfona nawigacja nie przyciąga tak bardzo uwagi amatorów cudzej własności. Przyda się też oczywiście tym, którzy wyjeżdżają za granicę, gdzie korzystanie z aplikacji online może wiązać się z dużymi kosztami. We wszystkich tych przypadkach Navitel MS700 zdecydowanie wygrywa, a co najważniejsze łączy spore możliwości z niewygórowaną ceną.

Pierwsze wrażenie

Urządzenie ma duży, siedmiocalowy ekran z matową powłoką, która skutecznie eliminuje odblaski słoneczne. Choć rozdzielczość 800x480 nie zwala z nóg, w praktyce w codziennym użytkowaniu w niczym nie przeszkadza. Czcionki i inne elementy wyświetlane na ekranie nie są postrzępione, wszystkie elementy wyglądają dobrze.

Wielu osobom może natomiast nie odpowiadać ładowarka samochodowa z kablem o długości zaledwie 1,2 m. W niektórych samochodach gniazdo zapalniczki znajduje się za daleko, aby podłączyć urządzenie do zasilania tak krótkim kablem. Z drugiej strony trzeba przyznać, że czas pracy urządzenia na wbudowanym akumulatorze jest więcej niż przyzwoity – to 1,5 godziny.

Bardzo miłym dodatkiem czekającym w pudełku jest klucz do rocznej wersji aplikacji smartfonowej do nawigacji Navitel Navigator. Licencja na smartfona, podobnie jak ta wgrana w MS700, obejmuje mapy 45 państw europejskich. Oprócz POI mapa zawiera także lokalizację fotoradarów. Aktualizacja map odbywa się do czterech razy rocznie.

W praktyce

Niektórych użytkowników może rozczarować pozbawiony ekstrawagancji wygląd testowanego urządzenia. Naszym zdaniem to właśnie zaleta, krzykliwa obudowa niepotrzebnie odciąga uwagę użytkownika od tego, co jest wyświetlane na ekranie. MS700 został stworzony nie do podziwiania, lecz do pracy i w tym zadaniu niezwracająca uwagi obudowa sprawdza się właśnie najlepiej.

Krótki i sztywny uchwyt umożliwia pewne zamocowanie nawigacji do szyby auta i sprawia, że nie trzęsie się ono na nierównościach drogi. Urządzenie włącza się dłuższą chwilę. Obsługa nie sprawi kłopotów nawet osobie, która nie przeczytała instrukcji. Jest prosta, a dotykowy ekran wystarczająco precyzyjny.

Wprowadzanie punktu docelowego i całego przebiegu trasy jest możliwe na kilka sposobów i zawsze uda się wprowadzić taką trasę, jaka jest pożądana. Warto zaznaczyć, że w ustawieniach można wybrać sposób, w jaki się przemieszczasz: pieszo, rowerem motocyklem lub samochodem. W tym ostatnim wypadku określisz także rodzaj pojazdu: taksówkę, autobus, pojazd uprzywilejowany, auto kuriera i ciężarówkę. Proponowana trasa i sposób prowadzenia użytkownika zmienia się w zależności od tego wyboru.

Nawigacja prowadzona jest sprawnie, komunikaty pojawiają się z odpowiednim wyprzedzeniem, po wyjeździe z tunelu sygnał odzyskiwany jest po kilku sekundach. Jedynym zgrzytem podczas testów była sytuacja po zjechaniu z sugerowanej trasy. Ponowne przeliczanie marszruty (o długości ok. 100 km) trwało zdecydowanie za długo. Na szczęście nawigacja dostosowuje się do poczynań kierowcy i nie próbuje za wszelką cenę zawracać go na pierwotny kurs. Komunikaty w języku polskim może wygłaszać jeden z trzech lektorów.

Przydatnym usprawnieniem jest asystent pasa ruchu pokazujący dokładnie, na którym pasie wielopasmowej jezdni należy zająć miejsce przed następnym manewrem.

Dodatki

Przy górnej krawędzi obrazu umieszczono pasek pokazujący, jaka część trasy została przebyta – to niewielki, ale użyteczny gadżet. Innym dodatkiem jest wbudowany transmiter FM, który umożliwia wybranie częstotliwości i po dostrojeniu radia samochodowego odtwarzania plików MP3 z karty microSD umieszczonej w złączu nawigacji. Z transmitera należy korzystać przy podłączonym zasilaniu, bo przewód stanowi antenę wzmacniającą nadawany sygnał.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Koniec wsparcia dla klawiatury Swype
25 lutego 2018
Twórcy popularnej aplikacji na Androida wydali oświadczenie, w którym podziękowali użytkownikom za lata współpracy i oznajmili, że...
Artykuły z wydań

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 3/2018
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto