A A A

Wypromuj witrynę w sieci

PC Format 12/2013
Jednym ze sposobów wypromowania strony w sieci jest jej pozycjonowanie. Trzeba jednak poświęcić na nie sporo czasu. Podpowiadamy, jak skorzystać z innych, łatwiejszych form reklamy, które przyspieszą wzrost popularności witryny. MATEUSZ NOSEL

Tworzenie pierwszej kampanii

Możesz już przystąpić do uruchomienia nowej kampanii. Dokonaj analizy treści swojej witryny. Zastanów się, na jakie hasła kluczowe i frazy chcesz witrynę promować, oraz zaplanuj całkowity i dzienny budżet na ten cel.


Kliknij przycisk Utwórz pierwszą kampanię widoczny na pierwszej stronie usługi AdWords.


W sekcji Ogólne kampanii w widocznym polu tekstowym wpisz rozpoznawalną dla siebie nazwę tworzonej kampanii, na przykład Reklama PCFormat.pl. Na liście Typ jest domyślnie zaznaczona sugerowana opcja Sieć wyszukiwania i reklamowa, co oznacza, że reklamy będą wyświetlane w wyszukiwarce Google i u partnerów wyszukiwania oraz na stronach partnerskich Google’a uczestniczących w platformie AdSense. Jeśli chcesz, aby twoje reklamy były wyświetlane tylko w wyszukiwarce, wybierz Tylko sieć wyszukiwania, a jeśli na stronach partnerskich AdSense, zaznacz opcję Tylko sieć reklamowa.


W sekcji Sieci możesz zostawić domyślnie zaznaczone opcje. Przejdź teraz do sekcji Lokalizacje, gdzie jest domyślnie zaznaczona opcja Polska. Jeżeli prowadzisz witrynę regionalną, zaznacz Chcę wybrać samodzielnie i w poniższe pole tekstowe wpisz lokalizacje (miasto, region lub kod pocztowy), w których ma być wyświetlana twoja reklama.


Przewiń stronę do sekcji Stawki i budżet. Jeżeli chcesz samodzielnie ustalić stawki za kliknięcie (model CPC), zaznacz opcję Samodzielnie ustawię stawki za kliknięcie. Zalecamy pozostawienie zaznaczonej domyślnie opcji Program AdWords ustawi moje stawki pod kątem maksymalizacji kliknięć w ramach budżetu dziennego. W razie potrzeby w późniejszym kroku będzie możliwa ich modyfikacja. Następnie w polu Budżet wpisz kwotę w złotych, jaką możesz dziennie przeznaczyć na reklamę, na przykład 5 zł. Kliknij przycisk   Zapisz i kontynuuj.


W kolejnym kroku,  Tworzenie grupy reklam, musisz zdefiniować swoją grupę reklam. Wpisz jej nazwę w polu Nazwa grupy reklam, np. Reklamy PCFormat, a następnie w sekcji Utwórz reklamę wypełnij krótki formularz, w którym utworzysz pierwszą reklamę. W polu Nagłówek wpisz tytuł reklamy, np. Magazyn PCFormat.pl. Następnie w polach Wiersz opisu dodaj opis reklamy, jak w naszym przykładzie. W polu Wyświetlany URL podaj adres strony, jaki pojawi się przy reklamie, a dokładny adres podaj w polu Docelowy URL. Po prawej stronie, w sekcji Podgląd reklamy zobaczysz, jak będzie wyglądała twoja reklama.


W sekcji Słowa kluczowe wybierz słowa kluczowe dla reklamy twojej strony. Wpisz je w polu tekstowym. Pamiętaj, by każde słowo kluczowe lub frazę wpisać w osobnym wierszu. Google zasugeruje też swoje propozycje kategorii, które będą widoczne w niewielkim okienku. Zakończ proces tworzenia reklamy, klikając Zapisz i przejdź do rozliczeń.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto