Badania: obecność dzieci w internecie
Czeskie AVG przeprowadziło ciekawą ankietę dotyczącą obecności małych dzieci w internecie.
AVG zapytało 2 tysiące matek o sposób w jaki dzielą się informacjami o pierwszych miesiącach swoich dzieci. Okazało się, że aż 92 procent matek w Stanach Zjednoczonych umieściło w internecie zdjęcie swojego dziecka zanim osiągnęło 2 rok życia. Podobne wyniki dotyczą Kanady, Australii oraz Nowej Zelandii. Najmniej wylewni są rodzice w Japonii – zaledwie 43 procent z nich podzieliło się zdjęciami swoich pociech ze znajomymi w serwisie społecznościowym.
Zdecydowanie mniej popularne jest umieszczanie zdjęć nowonarodzonych dzieci. Tu proporcje statystyk są bardzo podobne: na najwyższej pozycji są Amerykanie (33 procent), a na najniższej Japończycy (10 procent). Okazuje się również, że część z dzieci zadebiutowała w internecie jeszcze przed narodzinami. Tego typu aktywnością pochwalić się może aż 34 procent nowonarodzonych dzieci w Ameryce. Globalnie jest ich około 23 procent.
Ale to nie wszystko. Blisko 7 procent matek deklaruje, że ich dziecko posiada już założony adres poczty elektronicznej, a 5 procent dodatkowo profil na portalu społecznościowym.
Wygląda na to, że doczekaliśmy czasów, gdy wujek Google odpowie na wszystkie pytania małych dzieci, a kuzyn Facebook zrobi śniadanko.
Foto: stock.xchng / just4you
Źródło: PCMag.com