HTC i VALVE projektują pierwszy sprzęt Steam do wirtualnej rzeczywistości
Peter Chou, prezes HTC, powiedział: „Rzadko zdarza się, że firma ma szansę na zawsze zmienić sposób w jaki ludzie komunikują się ze sobą i wchodzą w interakcję z otaczającym ich światem. Osiągnęliśmy to już raz dzięki rozwojowi naszych technologii związanych ze smartfonami, a dzięki partnerstwu z Valve, zrobimy to ponownie z technologią VR, o której konsumenci mogli do tej pory jedynie marzyć".
Hipnotyzująca jakość, w pełni immersyjne doświadczenie
Vive oferuje najbardziej immersyjne doświadczenie VR wśród tego typu sprzętu, zanurzając ludzi w innych światach w mgnieniu oka. HTC oraz Valve zapowiedzieli rozwiązanie Full Room Scale 360 Degree z kontrolerami śledzonymi sprzętowo. Pozwala ono wstać, przemieszczać się i odkrywać swoją wirtualną przestrzeń, przyglądać się przedmiotom z każdego kąta i w pełni wchodzić w interakcje z otoczeniem. Ustanawiając nowych benchmark w wydajności, zestaw VR Vive oferuje grafikę wysokiej jakości, wideo odtwarzane w 90 klatkach na sekundę oraz wysoką jakość dźwięku.
HTC zapowiada również nowe, bezprzewodowe kontrolery VR. Nowe kontrolery HTC Steam VR udostępniane będą w parach i zostały zaprojektowane z myślą o tym, by były na tyle wszechstronne, by współpracować z szerokim zakresem przeżyć VR. W przeciwieństwie do typowych kontrolerów do gier, kontrolery HTC Steam VR są proste i używa się ich intuicyjnie, co pozwala każdemu wynieść jak najwięcej z jego przeżycia.
Gry i nie tylko
Wersje beta Vive Developer Edition umożliwiły już wygenerowanie bogatego kontentu rozrywkowego od czołowych twórców gier komputerowych, wśród których znajdują się Vertigo Games, Bossa, Fireproof, Dovetail Games, Wemo Labs, Google, Steel Wool Games oraz Owlchemy.
Nasza współpraca z HTC napędzana jest wspólną chęcią stworzenia najbardziej kompletnego i robiącego wrażenie przeżycia VR - powiedział Ken Birdwell z Valve. Dostarczanie twórcom kontentu Vive Developer Edition, to niewiarygodnie ważny kamień milowy na drodze do osiągnięcia tego celu - dodał Birdwell.
O ile niesamowite doświadczenia growe są podstawą uniwersum wirtualnej rzeczywistości, potencjał leżący poza grami, jest nieskończenie duży. HTC i Valve są całkowicie oddani realizacji szerszej wizji wirtualnej rzeczywistości i widzą dużą szansę w możliwości zmieniania codziennych doświadczeń ludzi. Podróże, obecność na meczu, spotykanie się ze znajomymi, a nawet zakupy, już nigdy nie będą takie same, a obie firmy współpracują z czołowymi twórcami kontentu, wśród których znajdują się Google, HBO, Lionsgate oraz National Palace Museum na Tajwanie, by ta wizja stała się rzeczywistością.