Pięć innowacji, które zmienią świat
27 listopada 2008, 10:59
Koncern IBM, wzorem lat poprzednich, opublikował listę "IBM Next Five in Five" zawierającą pięć najważniejszych według firmy innowacji, które w ciągu najbliższych pięciu lat diametralnie zmienią nasze życie poprzez zmianę metod pracy, stylu zachowań i spędzania wolnego czasu.
Lista przygotowana przez IBM oparta jest na wnikliwej obserwacji najpopularniejszych technologii i obszarów badań oraz analizie trendów rynkowych i społecznych.
Według IBM najistotniejsze w najbliższych latach:
- Technologia pozyskiwania energii słonecznej będzie wbudowana w asfalt, okna itp., mikroukłady służące do pozyskiwania energii z energii słonecznej pojawią się nawet w farbach w postaci ogniw rozpuszczalnych.
- Istnienie "kryształowej kuli" pozwoli zachować zdrowie – rozwój medycyny pozwoli lekarzom na przeprowadzanie analizy genetycznej każdego pacjenta i dokładne wskazywanie, czego powinni unikać.
- Powszechne staną się rozmowy z internetem – IBM przewiduje całkowity koniec ręcznej nawigacji, wszelkie komendy mają być wydawane urządzeniom (nie tylko komputerom) wyłącznie głosowo; informacje z internetu również otrzymamy za pośrednictwem tzw. VoiceSites, a nie tylko w formie tekstowej.
- Powstaną osobiści asystenci zakupowi – np. w sklepach z ubraniami garderoba zostanie skompletowana wirtualnie, będzie też można wysłać zdjęcia wybranych ubrań bezpośrednio z przymierzalni do znajomych celem dokonania oceny, a realny sprzedawca w zasadzie już tylko dostarczy wybrane elementy garderoby.
- Znikną kłopoty z zapominaniem – nowa generacja technologii pozwoli na łatwe rejestrowanie wszelkich treści wynikających z rozmów, zawartości notatek itp. Informacje te zostaną zmagazynowane i odpowiednio przeanalizowane, po czym we właściwym momencie przypomniane, np. informacja zarejestrowana w telefonie podczas rozmowy po komputerowym przeanalizowaniu i po zlokalizowaniu przez GPS punktu, o którym była mowa, zostanie wydobyta i przypomniana (np. przypomnienie w momencie mijania drogerii o potrzebie kupna perfum – o czym była wcześniej rozmowa).
Źródło: IBM
Komentarze (0)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.