A A A

W okolicach IEM-u

27 lutego 2017, 14:20 | Czytany 81
W tym roku IEM to aż dwa weekendy. W związku z tym część osób spędzi w Katowicach ponad tydzień. Nie będą się nudzić, bo w tym czasie atrakcji nie zabraknie. Jedną z nich jest I Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych
W okolicach IEM-u

IEM to finały zawodów esportowych. Dyscypliny, która z roku na rok coraz prężniej się rozwija na całym świecie, także w Polsce. Powstaje coraz więcej organizacji zajmujących się rozwijaniem i promowaniem esportu. eSports Association to Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych z siedzibą w Katowicach.

 

eSA to organizacja pozarządowa non-profit, mająca na celu popularyzację e-sportu w Polsce, skupiająca się przede wszystkim na inicjatywach oddolnych. Organizacja ta postawiła przed sobą kilka celów:

1) propagowanie i rozwój e-sportu oraz jego dyscyplin;
2) szkolenie e-sportowe;
3) współzawodnictwo e-sportowe;
4) wychowanie przez e-sport;
5) profilaktyka e-sportowa, czyli zapobieganie niekorzystnym zjawiskom związanym z uprawianiem sportów elektronicznych.

Film z pierwszej konferencji prasowej eSA

Jednym z pomysłodawców przedsięwzięcia jest były profesjonalny zawodnik Creative Fear Factory X-Fi w Call of Duty 4, a obecnie właściciel Katowice Gaming House oraz prezes eSA, Łukasz „ryan" Trybuś. Jego zdaniem, potrzeba istnienia takiej organizacji w Polsce była bardzo duża, ponieważ mimo ogromnego zainteresowania fenomenem esportu wśród młodych ludzi, na próżno szukać w Polsce miejsc, które oferowałyby im możliwość rozwoju swojej pasji w profesjonalnych warunkach. Dlatego też jednym z zadań eSA jest stworzenie pierwszej w Polsce fizycznie istniejącej Akademii Sportów Elektronicznych oferującej profesjonalne szkolenie esportowe, a następnie multiplikowanie jej w postaci placówek partnerskich w innych województwach. Spośród najlepszych wychowanków Stowarzyszenie zamierza utworzyć profesjonalne zespoły reprezentujące ich na zawodach krajowych oraz zagranicznych pod nazwą Team Elefants.


W chwili obecnej członkowie eSA skupiają się na przygotowywaniu wydarzenia, którego w polskim środowisku e-sportowym jeszcze nie było. Korzystając z wyjątkowej okazji, którą co roku są odbywające się w katowickim Spodku finały Intel Extreme Masters, dnia 2 marca 2017 (czwartek) roku w restauracji „Królestwo" odbędzie się I Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych.


Tematyka, zaproszeni goście oraz prelegenci sprawią, że wydarzenie stanie się inkubatorem wiedzy i inspiracją dla dalszych działań. Będzie to pierwsza tego typu okazja do wymiany doświadczeń przedstawicieli różnych profesji wspierających środowisko e-sportowe, współpracy między stronami zaangażowanymi w proces profesjonalizacji i legislacji w sporcie elektronicznym, zaprezentowania się przedstawicieli środowiska naukowego zajmującego się tematyką sportów elektronicznych i gier komputerowych, przed szerokim gronem "praktyków" esportowych.
Podczas Kongresu poruszonych zostanie wiele kwestii dotyczących branży e-sportowej, takich jak rozwój młodych ludzi w społeczeństwie poprzez e-sport, wpływ gier wideo na działanie ludzkiego mózgu czy monetyzacja w branży sportów elektronicznych. Jeden z paneli dyskusyjnych dotyczyć będzie także wzbudzająca wiele kontrowersji kwestia legislacji w esporcie.


Wśród potwierdzonych prelegentów znajdują się m.in. Janusz „Hayabusa" Kubski, dr Leszek Mellibruda, Piotr „neqs" Lipski, Maciej Skorko oraz Chester King - prezes eGames Group. Moderatorem Kongresu będzie Maciej „Sawik" Sawicki.


Miejmy nadzieję, że kongres zagości na stałe w okolicach IEM-u. Tymczasem, gdybyście się zastanawiali czy warto tam wpaść - oto skrócony plan wydarzenia:


09:15 E - sport jako element rozwoju człowieka w społeczeństwie
Jakub Wójcik (Fundacja Indie Games Polska)
Łukasz Trybuś (eSportsAssociation)
Emil "Heaton" Christensen (Area Academy, NIP, Xtrfy)

11:15 Drużyna e - sportowa: szansa czy zagrożenie w życiu młodego zawodnika
Dr Leszek Mellibruda (Psycholog społeczny i biznesu)
Piotr „neqs" Lipski (Sferis PRIDE)
JarosławŚmietana (Esport GROUP)

12:05 GamesLab - wpływ gier wideo na działanie ludzkiego mózgu
Maciej Skolko (GamesLab, Instytut Psychologii PAN)

13:45 Monetyzacja w przemyśle e-sportowym
Mirosław Baran (g2a.com)
Patrycja Rodzińska-Szary(Grupa Onet, Digital Dragons)
Wiktor Cegła (Legia Warszawa)
AleksanderSzlachetko (Turtle Entertainment Polska)

14:15 Sport elektroniczny - nowe miejsca pracy i profesje
Analityk e-sportowy (STS.pl)
Maciej „Sawik" Sawicki (Sawik.tv)
Paweł Książek (Cybersport.pl)
Jakub „Kuben" Gurczyński (Virtus PRO)

15:00 Legislacja w sporcie elektronicznym
Ziemowit Ryś (Ministerstwo Sportu i Rekreacji)
Wojciech Komincz (Twitch.tv)
Chester King(British Esports Association, eGames Group)
RafałPikiewicz (Turtle Entertainment Polska)

Więcej informacji na stronie poświęconej wydarzeniu http://kongresesportowy.pl/

 


Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto