A A A

Wiele numerów

PC Format 11/2014
Twoja firma rozrasta się tak, że nie wystarcza ci już jeden numer telefonu i kilka służbowych komórek? Rozważasz zastosowanie centrali telefonicznej i puli numerów wewnętrznych, ale nie stać cię na drogi sprzęt telekomunikacyjny? Nie przejmuj się. Większość twoich wymagań spełni wirtualna centrala telefoniczna easyCALL dostępna za darmo w ramach taryf tego operatora. Jan Więczyszyn

Pierwszy schemat centrali i nagranie zapowiedzi głosowych

Aby przekonać się, jak prosta jest konfiguracja wirtualnej centrali, prześledźmy definiowanie podstawowych parametrów. Na początek stworzymy system zapowiedzi głosowych.


Pierwszym elementem, jaki należy zawsze zdefiniować, jest tzw. schemat systemu IVR. To obiekt, który będzie grupował strukturę połączeń, numery telefonów i usługi dodatkowe. Jeżeli żaden schemat nie został wcześniej włączony, to w trakcie pierwszego zalogowania system wirtualnej centrali poprosi o jego utworzenie. Wystarczy wpisać dowolną nazwę, np. Mój VR, i kliknąć Zapisz.


Na pulpicie centrali pojawi się automatycznie nowy blok numerowy. Trzeba przypisać do niego swój numer telefonu. Kliknij w tym celu niewielki przycisk opcji z prawej strony pola. Rozwiń listę Wybierz numer i wskaż odpowiedni numer, np. 224907813. Zwróć uwagę, że w ramach jednej struktury IVR można skonfigurować kilka centralek. Po zapisaniu zmiany numer telefonu pojawi się w swoim bloku. Ten krok także jest obligatoryjny. Jeżeli zaszłaby natomiast potrzeba utworzenia nowego schematu IVR, wystarczy rozwinąć menu IVR u góry okna i wybrać z niego Dodaj. Tak jak poprzednio niezbędna jest oczywiście nazwa oraz konfiguracja głównego numeru telefonu.


Kolejny krok to skonfigurowanie bloku zapowiedzi. Do tradycyjnej centrali telefonicznej można dodać specjalny moduł realizujący tę funkcję, tutaj wystarczy przeciągnąć do obszaru roboczego odpowiedni blok. Chwyć myszą w panelu funkcji po lewej stronie okna element Zapowiedź głosowa i umieść go w schemacie. Aby utworzyć ścieżkę, kliknij niewielki prostokąt z lewej strony pola i po jej wyświetleniu kliknij taki sam element z prawej strony bloku numeru głównego.


Otwórz okno opcji zapowiedzi, klikając przycisk ustawień z prawej strony pola. Do wyboru masz trzy możliwości. Pierwsza to użycie pliku MP3 zawierającego treść komunikatu. Taki plik ładuje się do centrali z dysku komputera. Wystarczy na karcie Wgraj plik posłużyć się przyciskiem Wybierz plik. Po przesłaniu nagrania trzeba jeszcze tylko poinformować centralkę o tym, ile razy komunikat ma być powtórzony. Jeżeli nie masz gotowej zapowiedzi, możesz sam przygotować nagranie. Zrobisz to na karcie Nagraj zapowiedź. Kliknij jedynie Nagraj. Trzecia możliwość to skorzystanie z komputerowego lektora, który odczyta treść komunikatu wpisanego do pola Treść zapowiedzi na karcie Lektor. W tym przypadku trzeba jeszcze dokonać wyboru języka oraz jednego z dostępnych lektorów, którego głosem będzie odczytywana zapowiedź. Dostępne są dwa głosy męskie oraz trzy żeńskie.



Korzystając z przycisku + w prawym górnym rogu okna, możesz zapisać kilka zapowiedzi, każdą w innym języku. Po zakończeniu nagrywania zapisz zmiany i cały projekt, klikając przycisk Zapisz w menu serwisu.


Ocena:
Oceń:
Komentarze (7)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
avatar
kojot
28 sierpnia 2015, 21:40
Z telefonii internetowej śmiało mogę polecić easy calla - mają dobre stawki.
avatar
kkmarko
28 lipca 2015, 13:21
Ciekawy operator voip i dostarcza usługi o wysokiej jakości.
avatar
St0nek
4 marca 2015, 13:33
Wydatki w mojej firmie zmniejszyły się o ponad 50% dzięki EasyCall.
avatar
Arco
11 lutego 2015, 11:30
No ok, dodaj do abonamentu opłatę za 4 tys. minut + opłatę roczną za fax i wyjdzie praktycznie to samo :)
avatar
zagielkuna
4 lutego 2015, 18:11
właśnie nie takie podobne. w halonecie zdecydowanie tanszę są opcje centrali http://www.halonet.pl/cennik/#ipbx https://www.easycall.pl/biznes/folder_dla_biznesu_04_04_13.pdf
avatar
Lolzorz
4 lutego 2015, 15:03
Wszyscy operatorzy VOIP mają bardzo podobne oferty. Ja natomiast w firmie korzystam z EasyCALLa - mają niezastąpioną centralkę.
avatar
zagielkuna
3 lutego 2015, 11:23
Zastanawiam się nad wyborem operatora voipa dla mojej firmy. Chcielibyśmy przenieść numery i skonfigurować centrale. Ciekawą ofertę ma halonet
Najnowsze aktualności


Nie zapomnij o haśle!
21 czerwca 2022
Choć mogą się wydawać mało nowoczesne, hasła to nadal nie tylko jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania swoich kont, ale także...


Artykuły z wydań

  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
Zawartość aktualnego numeru

aktualny numer powiększ okładkę Wybrane artykuły z PC Format 1/2022
Przejdź do innych artykułów
płyta powiększ płytę
Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto