A A A

Facebook wprowadza płatne wydarzenia

17 sierpnia 2020, 12:20
Ma to pomóc poszkodowanym firmom w monetyzacji usług, których nie mogą realizować obecnie na żywo, a wyłącznie online.
Facebook wprowadza płatne wydarzenia

Biletowane wydarzenia online

Firmy będą teraz mogły zarabiać na wydarzeniach online na Facebooku, dzięki nowej funkcji, którą portal społecznościowy uruchomił 14 sierpnia w Stanach Zjednoczonych i 19 innych krajach, także w Polsce.

Dyrektor zarządzający aplikacją Facebooka, Fidji Simo, oznajmił, że sekcja wydarzeń nie była projektowana  myślą o tego typu działaniach, jednak zmieniono jej profil ze względu na ogłoszenie pandemii. Facebook chce według Simo wspierać biznesy, które musiały zrezygnować z wydarzeń na żywo. Dzięki biletowanemu "wstępowi" na atrakcje online, firmy będą mogły mimo obostrzeń zarabiać na wydarzeniach. Kroki te podjęto ze względu na wyraźnie obserwowalny wzrost zainteresowania uczestnictwem w transmisjach na żywo.

 

Organizacja transmisji

Firmy, które założyły strony na Facebooku, będą mogły teraz organizować większe wydarzenia za pośrednictwem sekcji Facebook Live. Platforma społecznościowa testuje również możliwość organizowania mniejszych, bardziej interaktywnych spotkań w Messenger Rooms. Celem jest zapewnienie właścicielom firm możliwości tworzenia wydarzenia, ustalania ceny, promocji transmisji, pobierania płatności i prowadzenia wszystkiego z jednego miejsca.

Niektóre z płatnych wydarzeń, które zostały już zorganizowane podczas wczesnych testów z pierwszymi użytkownikami, obejmują rozmowy z celebrytami, ciekawostki, nagrania podcastów, mecze bokserskie, lekcje gotowania, spotkania i zajęcia fitness.

 

Bez prowizji

Simo przekazał informację, że Facebook nie będzie pobierał opłat od biletowanych wydarzeń online przez co najmniej następny rok. Tak więc w internecie i na urządzeniach z systemem Android w krajach, w których wprowadzono Facebook Pay, firmy powinny być w stanie zatrzymać 100% swoich przychodów z wydarzeń online. Nie będzie to jednak miało miejsca w przypadku iOS, a wpis na blogu Facebooka, w którym wypowiada się Simo, zawiera wyjaśnienie tej kwestii.

Według Simo poproszono Apple o obniżenie 30-procentowej marży App Store lub umożliwienie oferowania firmom płatności przez Facebook Pay, aby koncern mógł pokryć wszystkie koszty za firmy borykające się z konsekwencjami COVID-19. Niestety, jak mówi Simo "odrzucili obie nasze prośby, a małe i średnie firmy otrzymają tylko 70% ciężko zarobionych przychodów".

fot. Pixabay


Paula Jeziorska
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto