Plany Intela odnośnie Larrabee
Pierwsze pogłoski o szykowanym przez Intel wydajnym akceleratorze graficznym pojawiły się w internecie już w 2006 roku. Wydawałoby się, że trzy lata to w branży IT cała epoka, jednak projekt Larrabee wciąż żyje i wszystko na to wskazuje, że ma się coraz lepiej.
Na konferencji GDC 2009 (Game Developers Conference), która miała miejsce w San Francisco, Intel przedstawił programistom gier szczegóły dotyczące architektury nowego układu, a także – co dla programistów szczególnie istotne – prototyp biblioteki Larrabee w języku C++. Nowa biblioteka programistyczna ma być niebawem dostarczana programistom do testów. Intel spodziewa się dużego zainteresowania programistów i będzie analizował informacje oraz uwagi nadsyłane przez zainteresowanych nową biblioteką.
Należy jednak podkreślić, że nie oznacza to, iż programiści – przyszli testerzy – otrzymają wraz z narzędziami programistycznymi działający sprzęt, czyli gotowy układ Larrabee czy referencyjny model karty z tym układem. Do tego wciąż jeszcze dość daleka droga. Zgodnie ze słowami Toma Forsytha (Larrabee hardware and software architect) aktualna architektura układu Larrabee została zamrożona na co najmniej rok. Pracownicy Intela wdrożeni do projektu Larrabee pracują obecnie nad optymalizacją zarówno konstrukcyjną, jak i programową.
Wciąż otwarte pozostaje pytanie, kiedy na rynku pojawi się karta z nowym układem. Jedno jest pewne – gdy tylko się pojawi, będziemy o tym informować.
Źródło: PC Perspective