A A A

YouTube zmieni zasady umieszczania reklam

3 marca 2020, 12:45
YouTube pracuje obecnie nad programem, który zmieni dotychczasowe warunki współpracy z twórcami. Nałoży na nich pewne ograniczenia.
YouTube zmieni zasady umieszczania reklam

Projekt, nad którym obecnie trwają prace w serwisie YouTube, pozwoli twórcom współpracować tylko z tymi markami, z którymi oni sami nawiązali współpracę. Tom Leung, dyrektor zarządzający produktem na platformie, nie zdradza na razie więcej szczegółów, bo – jak twierdzi – program jest dopiero w początkowej fazie opracowania i wiele może się jeszcze zmienić. Twierdzi on, że nowe zasady uporządkują wiele niejasnych sytuacji związanych z reklamą, jak np. pokazywanie spotów produktów, które są obecne w wyświetlanych materiałach.

Zmiana dotyczyć będzie przede wszystkim tych reklam, nad którym portal nie ma kontroli. W zamian za to twórcy otrzymają większy przychód z reklam CPM, czyli pieniędzy, które dostają za każde 1000 wyświetleń. Te stawki mają pójść w górę.

Każda zmiana zasad powoduje pewne trudności dla twórców, którzy muszą reagować na to innym sposobem tworzenia i umieszczania w sieci swoich materiałów. Mimo to dzięki YouTube'owi na świecie przybyło już wielu milionerów.

Tylko w 2019 r. Google miał przychód z reklam na tym portalu w wysokości 15 mld dolarów. Jest to mniej więcej 10% przychodów całego koncernu. YouTube ma też ok. 20 mln subskrybentów, którzy korzystają z zasobów bez reklam.

Przypomnijmy, że portal został kupiony przez Google'a w 2006 r. za 1,65 mld dolarów.

fot. Gerd Altmann – Pixabay

 


Piotr Rabiej
Ocena:
Oceń:
Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wyświetlane są od najnowszych.
Najnowsze aktualności




Załóż konto
Co daje konto w serwisie pcformat.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Załóż konto